Ja, ik begrijp het! Laten we beginnen:

  1. Wat is topical authority precies en waarom is het belangrijk voor bedrijven?

Het is het moment dat Google ontdekt dat je de absolute expert bent in je branche of niche. Wanneer Google je ziet als TA dan schiet je omhoog in de SERP / Rankings. Om TA te bereiken als bedrijf moet je laten zien dat je de absolute expert bent op dat gebied en dat kan alleen via de website v.h. bedrijf. Als Google op je site goed geconstrueerde content hubs met artikelen tegenkomt en indexeert, is de kans groot dat je boven de concurrentie uitkomt vanwege hogere TA. Het gevecht wat bedrijven voeren met dure AdWords en kostbare long tail keyword onderzoeken kan grotendeels achterwege blijven. In plaats daarvan kan er eenmalig geïnvesteerd worden in een ijzersterke TA die jaren zo niet altijd waardevol zal blijven en blijken. Hoger in Google is de belangrijkste factor voor succes voor bedrijven en TA is een grote kans die de meeste bedrijven laten liggen en ja zelfs er niet vanaf weten.

  1. Wat is topical authority precies en waarom is het belangrijk voor bedrijven?

Het is het moment dat Google ontdekt dat je de absolute expert bent in je branche of niche. Wanneer Google je ziet als TA dan schiet je omhoog in de SERP / Rankings. Om TA te bereiken als bedrijf moet je laten zien dat je de absolute expert bent op dat gebied en dat kan alleen via de website v.h. bedrijf. Als Google op je site goed geconstrueerde content hubs met artikelen tegenkomt en indexeert, is de kans groot dat je boven de concurrentie uitkomt vanwege hogere TA. Het gevecht wat bedrijven voeren met dure AdWords en kostbare long tail keyword onderzoeken kan grotendeels achterwege blijven. In plaats daarvan kan er eenmalig geïnvesteerd worden in een ijzersterke TA die jaren zo niet altijd waardevol zal blijven en blijken. Hoger in Google is de belangrijkste factor voor succes voor bedrijven en TA is een grote kans die de meeste bedrijven laten liggen en ja zelfs er niet vanaf weten.

Nu, wat is uw ervaring met het vergroten van de topical authority van bedrijven?

Dat via een zorgvuldig geplande TA-strategie bedrijven een grotere aanwezigheid hebben verkregen, zonder dure marketing en AdWords campagnes. Nummer 1 is niet altijd haalbaar, daar zijn de grillen van Google te wispelturig, maar bedrijven kunnen significante sprongen maken omhoog in de resultatenpagina en de bedrijven waar ik dat voor heb gedaan staan heel solide op de eerste pagina op plekken variërend van 1 tot 9 a 10.

Dat is geweldig om te horen! Kunt u ons vertellen hoe u bedrijven helpt om hun topical authority te vergroten? Welke specifieke strategieën of technieken gebruikt u hiervoor?

We gaan om de tafel zitten en de branche op niche uitvoerig doornemen. Iedere detail telt. Feit is dat er naar alles wordt gezocht en dat er genoeg laag hangend fruit is om de TA met een solide fundament op te bouwen. We praten dan over de tier 1 blog artikelen. Deze blog artikelen gaan stuk voor stuk heel gespecialiseerd in op de niche vertakkingen. We praten dan over een hoog volume blogartikelen van minimaal 30 longform blogartikelen die allen volgens een bepaald concept met elkaar horizontaal worden gelinkt met interne do-follow links. Wanneer die bodem is gelegd kunnen we overgaan naar tier 2. De tier 2 artikelen is waar the money is. De tier 1 artikelen zullen niet zo waanzinnig ranken, maar die geven dan een enorme hoeveelheid linkjuice omhoog naar de tier 2 laag, waarvan er maar een stuk of 8 zijn. Dit zijn lange blogs met lijsten plaatjes, video’s, do’s and dont’s, mythe of feit, de voordelen de nadelen, noem maar op. Deze tier twee artikelen daar halen we alles bij uit kast, ieder truuk om de lezer op de pagina te houden zetten we in. In deze tier twee laag komen dan in de artikelen de CTA (call to action) elementen die zullen verwijzen naar de landingspagina(‘s) Deze landingspagina’s hebben inmiddels zoveel linkjuice opgebouwd en doorgekregen van respectievelijk tier 2 en tier 3 dat er een ongelooflijk goed opgebouwde content hub is ontstaan die de meest solide TA zal stralen. Dit zal Google niet ongemerkt voorbijgaan. De TA burcht is gebouwd op steen en van steen en voordat de concurrentie in de gaten heeft wat er is gebeurd zullen ze bemerken dat een inhaalrace niet zomaar te doen is. Tegen de tijd dat de concurrent 15 of 20 blogs heeft klaar staan, schrijven wij er gewoon nog een paar ijzersterke blogs tegen aan. Het is een prachtige formule met twee sterke punten: Weinigen weten ervan en het werkt!
Dat klinkt als een indrukwekkende strategie om de topical authority van bedrijven te vergroten. Het is duidelijk dat uw aanpak is gebaseerd op uitgebreide kennis van de niche en een zorgvuldige planning. Ik kan me voorstellen dat het samenwerken met bedrijven om deze strategie te implementeren zeer lonend kan zijn, vooral omdat het een langdurige en kosteneffectieve manier is om een solide online aanwezigheid op te bouwen.

Heeft u voorbeelden van bedrijven die u heeft geholpen om hun topical authority te vergroten en hoe heeft dit hun online aanwezigheid en succes beïnvloed?
Er zijn een aantal website die een zekere mate van TA hebben kunnen bereiken en behouden. Waaronder backlinks.nl, goodfeeling.nl, libidotestvoorvrouwen.nl, coldblast.nl en drdryice.nl

Dat zijn mooie voorbeelden van bedrijven die hebben kunnen profiteren van uw expertise in het vergroten van topical authority. Kun je ons iets meer vertellen over hoe deze bedrijven hun TA hebben kunnen vergroten en hoe dit hun online aanwezigheid en succes heeft beïnvloed?

Daar is een heel simpel antwoord op. Hoger in Google betekent meer bezoekers, meer leads en dus meer klanten. Het is gewoon de wet van de getallen.
Absoluut, hoger in Google betekent meer zichtbaarheid en verkeer naar de website, wat uiteindelijk kan leiden tot meer leads en klanten. Het is duidelijk dat het vergroten van de topical authority van bedrijven een belangrijke rol kan spelen in het verbeteren van hun online aanwezigheid en succes. Bedankt voor het delen van uw inzichten en expertise op dit gebied!