De Kunst van het Bloggen: Ontdek de Formule voor Perfecte Blogpost

Heb je je ooit afgevraagd waarom sommige blogposts duizenden bezoekers trekken, terwijl anderen nauwelijks worden opgemerkt? Het geheim zit hem in de formule. In deze blogpost onthul ik de beproefde formule die ik gebruik om minstens 7.000 bezoekers per blogpost te genereren. Of je nu een ervaren blogger bent of net begint, deze formule kan je helpen om je blog naar een hoger niveau te tillen. Laten we samen de kunst van het bloggen verkennen en ontdekken hoe je de perfecte blogpost kunt schrijven.

Het Patroon van Succesvolle Blogposts

Heb je ooit een blogpost van mij gelezen en ontdekt dat ze allemaal een vergelijkbaar format volgen? Dat is geen toeval, het is met een reden. Die formule helpt me om minstens 7.000 bezoekers per blogpost te genereren. Wil je weten hoe die formule werkt en hoe ik de perfecte blogpost schrijf?

Nu heb ik eerst een vraag voor jou: Heb je ooit een blogpost geschreven? Hoeveel van jullie hebben al eens een blogpost geschreven? Want weet je, of je nu al een blogpost hebt geschreven of niet, en ik ben nog steeds benieuwd hoeveel van jullie er een hebben geschreven, ik ga met jullie de perfecte formule delen die ik volg voor mijn eigen blog.

De Universele Formule

De perfecte formule. B2B, B2C, persoonlijk of zakelijk blog. Het werkt voor een B2C, B2B, een persoonlijk blog of een zakelijk blog, het werkt voor alles. Ik maak geen grapje, het is de beste formule die er is.

Tip 1: Begin met een Titel

Eerste tip: Begin met een titel. Begin niet zomaar met het schrijven van een blogpost, tenzij je de exacte titel hebt, schrijf dan niet je blogpost. Acht van de tien mensen zullen je kop lezen, maar slechts twee van de tien zullen doorklikken of de rest van je artikel lezen. Het maakt niet uit hoe geweldig een blogpost je schrijft, als je geen goede kop schrijft, zal niemand de rest van je post lezen. Alles komt neer op je kop of titel, of hoe je het ook wilt noemen.

Inspiratie voor Titels

Als je wat creativiteit nodig hebt, ga dan naar een supermarkt en bekijk een tijdschrift. Wanneer je bij de kassa van een supermarkt bent, zie je al die tijdschriften! Ze hebben geweldige titels met artikelen zoals “Verlies gewicht in 30 dagen”, “Hoe snel vijf kilo afvallen!” Het maakt niet uit wat voor soort tijdschrift ze zijn, of het nu een zakelijk tijdschrift is of een fitness tijdschrift, of een roddelblad, ze gebruiken allemaal pakkende titels. En dat is wat je moet doen met je blogpost. En kijk naar tijdschriften voor inspiratie.

De Basis van Titels

Ik houd het bij de basis. Ik gebruik veel Hoe doe ik’s en Tips. Die twee dingen hebben wonderen voor me gedaan, en ze zijn nog niet oud. Dus begin met de titel. En je hoeft niet slechts één variant te maken. Je kunt er twee of drie maken, en dat is wat ik doe en ik vraag mensen, hé, wat vind je leuk, ik vraag een paar vrienden, dan kies ik de beste en daar ga ik mee verder.

Tip 2 – Introductie (Mensen Boeien met een Dappere Uitspraak)

De tweede stap die je moet volgen bij het schrijven van een blogpost is de introductie. In je introductie moet je mensen boeien met een dappere uitspraak. Bijvoorbeeld, ik weet dat dit een video is, maar ik boeide je door te zeggen “Hé, wil je de formule die uitlegt hoe ik minstens 7.000 bezoekers per blogpost krijg”. Door mensen te boeien, gaan ze de rest lezen. En met je introductie gaat het niet alleen om het boeien van mensen. Het gaat ook over het praten over wat er in de post zal worden behandeld. Geef ze gewoon een snel overzicht van wat je ze gaat leren, is een geweldige manier om ze te boeien, om ze meer in je blogpost te laten lezen, meer te lezen, en idealiter zelfs een reactie achter te laten aan het einde van je post.

Tip 3 – “Body Building” Je wilt dat het makkelijk te scannen is

Nu we de introductie hebben gedaan, laten we naar je body tekst gaan. Je body tekst moet subkoppen bevatten. Houd in gedachten, je wilt dat je inhoud makkelijk te scannen is. Als mensen het niet kunnen scannen, ga je het niet goed doen. In je body tekst, gebruik subkoppen, en houd je paragrafen rond de vijf tot zes regels max. Daarnaast, wanneer je je inhoud in je body tekst schrijft, zul je merken dat ik op neilpatel.com in ieder geval link naar andere mensen. Dat maakt deel uit van mijn formule, het gaat niet alleen om het linken naar je eigen site, het gaat om het linken naar andere sites.

Want wat er gebeurt, is wanneer je linkt naar andere websites, je opent je bronnen, je citeert ze, het creëert meer geloofwaardigheid voor jou, het maakt jou en je bedrijf er meer als een expert uitzien, en dat is hoe je wilt worden waargenomen als je inhoud schrijft.

Tip 5 – Sluit af met een Conclusie

Last but not least, je wilt je post afsluiten met een conclusie. De conclusie vat samen waar je post over ging, en je eindigt je conclusie met een vraag. Door te eindigen met een vraag, zijn meer mensen geneigd om een reactie achter te laten. Wanneer ze een reactie achterlaten, creëert het betrokkenheid. Door betrokkenheid te krijgen, ben je veel meer geneigd om verkoop te genereren. Als mensen je blog lezen, maar ze niet met je in gesprek gaan, zijn ze niet waarschijnlijk om een lead te worden, of je producten of diensten te kopen. Dus het is echt belangrijk dat je eindigt met een vraag.

De Kracht van een Goede Conclusie

En hier is wat we hebben gevonden met conclusies. Wat we hebben gevonden door te testen was, veel mensen lezen blogposts, wanneer ze er voor het eerst op landen, scrollen ze snel naar de onderkant, bekijken de conclusie, en dan gaan ze terug naar boven en lezen de rest, ervan uitgaande dat ze de conclusie leuk vinden. Dus met je conclusie, zorg ervoor dat je het labelt als “Conclusie”. Word niet te fancy, houd het simpel. Noem het gewoon een goede oude conclusie. En dat is mijn formule voor het schrijven van blogposts! Het is niet zo moeilijk.

Nu is er één ding dat ik heb genoemd in dit hele proces van het schrijven van blogposts, dat je moet linken naar andere sites. En hier is een bonus tip: Ik weet dat dit een beetje boven het schrijven uitgaat, maar heel weinig mensen doen het. Wanneer je linkt naar andere mensen, complimenteer je hen. Mensen houden ervan om back-links te krijgen, want wanneer je naar iemand linkt, leidt het tot meer verkeer. Vooral als je op een positieve manier naar hen linkt. Hopelijk bash je mensen niet in je blogpost. Blijf daarboven. Dus als je naar hen linkt, stuur ze dan een e-mail.

Het Belang van Netwerken

“Hey Mark, ik moet zeggen dat ik een grote fan ben van je werk, zozeer zelfs dat ik naar je heb gelinkt in mijn laatste blogpost. Je kunt het hier bekijken. Groetjes, Nick. P.S. Als je het zou delen, zou dat mijn dag heel mooi maken”. Dat is het. Veel mensen die gelinkt worden, inclusief ik, vinden het niet erg om artikelen op Twitter te delen. Het drijft de blog eigenaar verkeer aan, en het maakt de persoon die je linkt er geweldig uit!

Conclusie

Dus dat is het. Als je meer verkeer naar je blog wilt, je hulp nodig hebt met het schrijven van content of het genereren van verkeer, bekijk dan mijn bedrijf Marketing-Teksten, en natuurlijk, als je gewoon vragen hebt over schrijven of hulp nodig hebt, stuur dan een e-mail en een reactie met je vraag, en ik zal het beantwoorden. Als je de post leuk vond, zou ik dat ook waarderen.